Sigortacılık sektörünün geleceğini şekillendiren en kritik başlıklardan biri olan dijitalleşme konusu 4. Uluslararası Sigorta Zirvesi’nde düzenlenen “Insurtech Bakış Açısıyla Dijitalleşme: Fırsatlar ve Zorluklar” panelinde farklı yönleri ile ele alındı.
SBM Merkez Müdürü ve İcra Komitesi Başkanı Serkan Avcı’nın moderatörlüğünde gerçekleşen oturumda Agito CEO’su Mutlu Uğursal panelist olarak yer aldı. Uğursal konuşmasında, dijital dönüşüm ve yapay zekanın sigortacılıkta yarattığı etkileri detaylı bir şekilde anlattı:
Panelde söz alan Mutlu Uğursal, dijitalleşmenin evrelerine dikkat çekerek Türkiye’nin bu yolculukta bulunduğu noktayı değerlendirdi. Uğursal’a göre, dijitalleşme süreci dört aşamadan oluşuyor:
Türkiye’nin henüz entegrasyonun başında olduğunu vurgulayan Uğursal, bireylerin günlük yaşamda dijitalleşmenin en ileri seviyesinde yaşadığını, ancak kurumların bu hıza ayak uydurmakta zorlandığını belirtti. Bu durumun, müşteri beklentilerinde büyük bir uçurum yarattığını söyledi:
“Müşteri, kişiselleştirilmiş ürün ve hizmet istiyor. Bunu sağlayabilmek için kurumların veriye dayalı stratejiler geliştirmesi, yapay zekadan yararlanması ve güçlü ekosistem iş birlikleri kurması gerekiyor.”
Agito’nun dijitalleşme yolculuğunu da paylaşan Uğursal, Agito’nun beş yıl önce başlattığı Ar-Ge çalışmaları ve global danışmanlıklar ile modüler yapıda, low-code/no-code özellikleriyle geliştirdiği Agito Dijital Sigortacılık Platformu’nu anlattı.
Yaklaşık 40 kişilik ekibin 3,5 yıllık çalışmasıyla hayata geçirilen Agito Dijital Sigortacılık Platformu, geçtiğimiz aylarda canlıya alınan modülleriyle sigorta şirketlerinin kullanımına sunuldu. Bu platform sayesinde:
Uğursal, “Büyük projeler artık yıllar sürmüyor, modüler yapılar sayesinde şirketler adım adım dönüşümün parçası olabiliyor” diyerek Agito Dijital Sigortacılık Platformu’nun sektör için taşıdığı önemi vurguladı.
Konuşmasında insurtech start-up’ların da önemine değinen Uğursal, bu girişimlerin önündeki en büyük engellerin finansal bariyerler ve kurumsal kültür farkları olduğunu söyledi.
“Agito geliştirdiği Dijital Sigortacılık Platformu’nu bir marketplace olarak start-up’lara açma kararı aldı, böylece girişimler, güvenlik ve regülasyon gibi karmaşık süreçleri düşünmeden kendi iş modellerini geliştirebilecek, sigorta şirketleriyle daha kolay iş birliği yapabilecek.”
Sigortacılığın geleceğine dair öngörülerini de paylaşan Mutlu Uğursal, önümüzdeki dönemde üç ana trendin öne çıkacağını söyledi:
Bunların yanı sıra, özellikle gömülü sigortacılığın (embedded insurance) büyüme potansiyeline işaret eden Uğursal, “Elimizde veri, müşteri ve dijital altyapı var. Şimdi bunları doğru noktada buluşturarak gömülü sigortacılığın penetrasyonunu artırmamız gerekiyor” dedi.
Agito Dijital Sigortacılık Platformu, sigortacılıkta dijitalleşme zorunluluğu fırsata dönüştürmek için sektöre güçlü bir yol haritası sunuyor: Kişiselleştirilmiş hizmetler, yapay zeka entegrasyonu, iş birlikleri ve start-up ekosistemine sunduğu marketplace desteği gibi özellikleri ile yeni fırsatlar yaratıyor.
Oturumun tamamını izlemek için tıklayın: https://www.youtube.com/watch?v=394MdK45zLM