Dijitalleşme Yatırımları Artacak

Agito Proje ve Kontrat Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı Mübin Fakıoğlu, 2021 yılı ve sonrasında sigorta şirketlerinin müşteriyi odağa koyarak dijitalleşmeye daha fazla yatırım yapacağını söylüyor.

Fast Company | Özel Röportaj
January 5, 2023

-Bize dijitalleşmede geldiğiniz düzeyi paylaşır mısınız?

Agito olarak 2019 senesinin başında Agito Digital ismi ile adlandırdığımız ve tüm süreçlerimizi dijital platformlar üzerinden entegre şekilde planlayabileceğimiz, gerçek zamanlı olarak izleyebileceğimiz ve yönetebileceğimiz uçtan uca bir “Digital Twin” dönüşüm projesi başlatmıştık. Tabi ki bu dönüşümü başlatırken motivasyonumuz tamamiyle daha hızlı, kağıtsız süreçlerden oluşan, manuellikten arındırılmış, gerçek zamanlı, şeffaf ve 360 derece izlenebilir süreçler yardımıyla, şirketimizin içinde bulunduğu hızlı büyüme trendine uyum sağlamak ve daha da büyümesinde katalizör görevi görebilmekti. 2019 yılı sonunda bu hedeflerimize, tüm proje, proje sonrası ve bakım süreçlerimizi online ortamdan izlenebilir hale getirerek, ulaşmayı başarmıştık. Bu dönüşümün önemli bir kısmını pandemi ortaya çıkmadan devreye almış ve işletebilir hale getirmiş olmamız, yönetim kurulu raporlamalarımızda, ekip yönetimimizde ve müşterilerimize sunduğumuz hizmetlerde aksama olmamasına büyük fayda sağlamıştır.  

2020 yılında ise Agito olarak insurtech özelinde sunduğumuz ürün ve hizmetlerimizi geliştirmeye devam ederken, Nesnelerin İnterneti, Mobil, Yapay Zeka, Makine Öğrenmesi gibi alanlarda ürün ve hizmetler sunan FYK ile güçlerimizi birleştirdik ve ortak olduk. Bu birliktelik ile Digital Sigortacılık alanında ihtiyaç duyulan ürün ve hizmetleri Agito markası altında hızlı ve güvenilir bir şekilde sektöre sunmaktayız.

-Dijitalleşmeniz 2021 ve sonrasında nasıl şekillenecek, hangi teknolojilere yatırım yapacaksınız?

2021 yılı ve sonrasında sigorta şirketleri müşteriyi odağa koyarak dijitalleşmeye daha fazla yatırım yapacaklar. Böylece insurtech özelinde hem yurt içi hem de yurt dışında önemli yatırımlar olacağına inanıyoruz.

Agito olarak sigorta sektörünün ihtiyaçlarına dijital sigortacılık bakış açısı ile tasarladığımız fark yaratan yeni ürünler geliştirmeye devam etmekteyiz. Burada yine en önemli projelerimizden biri olan ve tüm sigorta sektörünün ve sigorta sektörü hizmet ve ürün sağlayıcıların içinde bulunduğu Agito InsurTech PartnerHUB oluşumu kapsamında, sektöre niş anlamda fark yaratan hizmet ve dijital ürünleri Agito kalitesi ve güvencesi altında sürdürülebilir olarak sunmaktayız.

Ana sigortacılık uygulama ve hizmetlerimizin yanı sıra Agito InsurTech PartnerHUB Ekosistemi içerisindeki ürünlere odaklanarak Uzman Çevre Sistemlere de yatırım yapıyoruz. Özellikle Mobil, UI/UX, Dijital Müşteri Deneyimi, Yapay Zeka (AI), Chatbot, Robotic Süreçler (RPA), Dijital İmza ve Paperless Insurance kapsamında geliştirdiğimiz ürünlerimiz ve hizmetlerimiz ile sektöre çağın gerektirdiği çözümler sunmaya devam edeceğiz.

Aynı zamanda hızlı ve güncel çözümler sunması yönünden Start-up’lar da önem kazanıyorlar. Start-up yatırımlarının artmasıyla birlikte Insurtech alanında önemli gelişmeler yaşanıyor. Agito olarak her sene, İTÜ Çekirdek bünyesindeki insurtech girişimlerine yatırımlarımıza devam ediyoruz. Sektörün yatırımcı oyuncusu olmaya devam ederken Insurtech ekosisteminin gelişmesi ve güçlenmesi için desteklerimizi artırmaya devam edeceğiz.

-Dijital şirket/marka olarak, toplam gelirlerinizde/işlemlerde dijitalin payı ne düzeyde? Bu konuda neler hedefliyorsunuz? 

Agito olarak 23 yıldır hizmet verdiğimiz sektörde, yazılım üzerine iş geliştirdiğimiz için aslında temel olarak verdiğimiz hizmetlerin ve servislerini tamamını dijital olarak düşünebilirsiniz.

Pandemi ile birlikte Agito içerisindeki daha önce başlatmış olduğumuz Agito Digital projesini de işleme alarak tüm şirket içi ve sektöre sunduğumuz süreç ve hizmetlerimizi dijital bir şekilde servis etmeye başladık. Burada satış, insan kaynakları, finansal süreçlerin yanı sıra proje ve proje sonrası hizmetlerimizi de Mart ayından beri tamamen dijital olarak sektöre sunmaktayız.

Pandemi sürecinde dijital olarak hizmet verdiğimiz dönemde, toplam 6 farklı ürünümüzün (H4All, Life4You, D-Integrator, D-Printing, D-Evaluator, Chatbot), 16 farklı sigorta şirketine satışını tamamladık.

Nisan ayında Agito Elementer Sigortacılık ürünümüz GI4All, proje çalışmaları tamamen dijital ortamda yönetilerek canlı kullanıma alındı. Bunun yanı sıra pandemi süresince, Agito Sağlık Sigortacılığı ürünümüz Health4All, 3 farklı proje ile 3 farklı sigorta şirketinde ve Hayat Emeklilik Sigortacılığı ana ürünümüz Life4You ise 1 sigorta şirketinde olmak üzere, tümüyle Agito Digital projesinden edindiğimiz tecrübe ve dijital çalışma programlarımız sayesinde canlı kullanıma alındı.

Farklı uzmanlık alanlarına hitap eden Securins, D-Integrator gibi bir çok uzman sigortacılık ürünlerimiz de tam 14 farklı sigorta şirketinde, dijital çalışma programlarımız kullanılarak canlı kullanıma alındı.

Önümüzdeki dönemde özellikle yazılım sektöründe eski çalışma şekillerinin yerini olabildiğince dijital çalışma süreçleri ve metodolojisinin alacağını düşünüyoruz ve Agito olarak, global raporları ve sektör trendlerini takip ederek, şirket içi ve sektöre sunduğumuz süreç ve hizmetlerimizi bu yönde artarak devam ettireceğiz.

-Dijital marka yolculuğunuzda, yarattığınız 3 farkı paylaşır mısınız?

Dijital marka yolculuğumuzda farklılaştığımız 3 farkı şu şekilde özetleyebiliriz: Birincisi Agito’yu uçtan uca “Digital Twin” yaklaşımıyla tüm süreçlerini izleyebilir ve yönetebilir bir anlayış içerisinde yönetebilme kabiliyetine ve hatta bu kabiliyeti sektöre, müşterilerimize ve tüm paydaşlarımıza yaygınlaştırabilme yetkinliğine sahibiz. İkinci olarak ürün gamımız uluslararası birçok önemli danışmanlık ve değerlendirme kurumları nezdinde, Türkiye’de ilkleri başararak, sadece sigorta teknolojileri değil, ülkemizde üretilen tüm teknoloji yazılımları arasında akredite olarak öncülük etmekteyiz. Son olarak da projelerimizi, hizmetlerimizi ve satış süreçlerimizin tamamını hiç bir aksama yaşamadan, hedeflerine %100 uygun şekilde dijital ortamlardan gerçekleştirebilmekteyiz.

“Digital Twin” kavramını biraz detaylandırmak istersek: İnsan kaynakları yönetiminde; işe alım süreçlerinin performans takibinden, turn over analizlerine kadar tüm IK süreçlerinin uçtan uca dijital takibi, proje uygulama ve geliştirme süreçlerimizde; projelerin tüm aşamalarının KPI bazlı gerçek veriye dayalı anlık durum takibi, tarihsel ilerleyiş analizi, risk yönetimi dahil olmak üzere uçtan takibini sağlayacak altyapımız, proje sonrası hizmetler  ve servis yönetimi için; kapasite performans takibi, backlog takibi ve yaşlandırma analizi, en detayda bir talepten en tepede müşteri ve ilgili ekibe kadar uzanan patikada bottom up ve top down değerlendirmeye imkan tanıyan kar zarar analizi, bakım raporlarında SLA performanslarının takibi, satış ve pazarlama süreçlerimizde; müşteri, ürün, öncellik ve olasılık bazında pipeline analizi, finans yönetiminde; departman, kategori, proje ve müşteri detaylarında izlenebilir performans takibini sağlayan şirketimizin tüm süreçlerini dijital olarak yönetiğimiz alt yapımız olarak özetleyebiliriz.

İkinci olarak bahsettiğimiz farklılığımızla ilgili olarak, 2018 yılından beri yaşanan en önemli gelişmelerden biri Hayat-Emeklilik Sigortacılığı branşındaki core ürünümüz olan Life4You ile 3 yıl üst üste Gartner Magic Quadrant for Life Insurance Policy Administration Systems, Europe raporunda yer alan tek Türk Sigortacılık Yazılımı şirketi seçilmiş olmamızdır. Aynı zamanda Celent tarafından hazırlanmış olan Policy Administration Systems Trends in the Life Insurance and Annuity Market raporunda Full Profile olarak yer alma başarısını bu yıl da gösterdik.

Bunun yanı sıra elementer ve sağlık branşında da yeni regülasyon ve üretimi arttırmaya  yönelik değişiklikler gerçekleşti. Bu anlamda Agito olarak kurduğumuz ortak akıl komiteleri ile tüm bu dönüşüm sürecini proaktif olarak sektör ile tartışıyor, yapılacak ortak çalışmaları belirleyerek planlıyor, zamanında çalışmalarımızı tamamlıyoruz.

Son olarak, Dijital satış ve pazarlama aktivitelerimiz kapsamında bilgilendirme, tanıtım ve demo faaliyetlerimizi uzaktan gerçekleştirmeye devam ediyoruz. Sektörün önde gelen isimleri ile bir araya geldiğimiz Agito Digital Webinar Serilerinde hem Agito çözümleri hem de Agito InsurTech PartnerHUB bünyesindeki partnerlarımızın sigorta sektörüne özelleştirdikleri çözümleri hakkında sunum ve demolar gerçekleştiriyoruz. Agito olarak şimdiye kadar dijital webinar serileri kapsamında 20’den fazla Webinar gerçekleştirerek toplamda 450’nin üzerinde katılımcıya ulaştık.

Benzer Yazılar

DİJİTAL DÖNÜŞÜM
SİGORTA SEKTÖRÜ
INSURTECH
Sağlık Sigortacılığında Dijital Dönüşüm - Neden Önemli?
Devamını oku
SİGORTA SEKTÖRÜ
Açık Sigortacılık Uygulamaları, Müşteri Deneyimini Geleceğe Taşıyor
Devamını oku
INSURTECH
Agito'dan Big Bang Challange 2022'de Destek Ödülü
Devamını oku
Dijital dönüşümün ilk
adımını birlikte atalım.