Agito iş birliği ile MAPFRE Sigorta'nın Dijital Dönüşüm Yolculuğu Başladı

Agito CEO’su Mutlu Uğursal ve MAPFRE Sigorta CEO’su Stefan Jensen, iki şirketin hayata geçirdiği iş birliğini ve bu iş birliğiyle oluşan dijital dönüşüm sürecinin ayrıntılarını BEST Dergisi’ne anlattı

Best Dergisi - Özel Röportaj
January 5, 2023

-Agito ve MAPFRE Sigorta iş birliğinden biraz bahseder misiniz?

Stefan Jensen:

MAPFRE Sigorta hem şirketin hem de sigorta sektörünün dijitalleşmesine destek vermek amacıyla önemli bir dönüşüm sürecine girmeye karar verdi. İspanya'nın en büyük, dünyanın sayılı sigorta gruplarından biri olan MAPFRE ve Türkiye'de de en başarılı 4 sigorta şirketi arasında yer alan MAPFRE Sigorta, bu dönüşüm sürecine erken başlamaya karar veren firmalardan biri. Bu proje için hem Türkiye hem de İspanya’da görüşmeler yaparak, çok da uzun sürmeyen bir karar sürecine girdik. Sağlık sigortacılığında uzun yıllardır iş ortağımız olan Agito ile bu projede de yan yana yer almaktan dolayı mutluyuz.

Global pazarda önemli bir pazar payına sahibiz ve bu konumu hem korumak hem de daha fazla sigortalı sayısına ulaşmak için süreçlerimizi otomatize etme ve dijitalleşme yönünde çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Agito ile iş birliğimiz kısa sürede dijital dönüşüm yolculuğumuza başlamamızı ve bu gereklilikleri doğru zamanda karşılamamızı sağladı. Artık tüm dijital kanallardan müşterilerimize ulaşabiliyor, MAPFRE Sigorta kalitesiyle deneyim ve hizmet sunabiliyoruz. Bu projeyle sigorta sektörünün dijitalizasyon vizyonunu destekleyerek öncülük ediyor ve Türkiye’de dünya standartlarında hizmet sunuyoruz.

Mutlu Uğursal:

Agito olarak sektörün gelişmesi için yeni insurtech çözümleri sunma ve sigortacılığın geleceğini şekillendirme vizyonuyla ilerliyoruz. Sektör tecrübemiz 24 yıla dayanıyor. Bu yıllar içerisinde iş birliği yaptığımız firmalara sunduğumuz global normların da üzerinde hizmetlerle sektörde çok önemli referanslar biriktirdik.

Sigorta sektöründe tüm branşlara uygun çözümler sunan firmamızın özellikle sağlık alanında en eski iş ortaklarından birisi MAPFRE Sigorta. İspanya merkezli global sigorta şirketi, 2004 yılında dijitalleşme sürecine Agito ile girmeye karar verdi. MAPFRE Sigorta ile uzun yıllara dayanan sağlık sigortası alanındaki birlikteliğimiz, diğer sigorta branşlarında da devam ederek, sektörün dijital dönüşüm sürecine öncülük ediyor. Şu anda MAPFRE Sigorta’nın hayat ve sağlık sigortacılığı alanlarında dijital sigorta çözümlerini biz sunuyoruz.

MAPFRE Sigorta ile uzun yıllara dayanan sağlık sigortası alanındaki birlikteliğimiz, diğer sigorta branşlarında da devam ederek, sektörün dijital dönüşüm sürecine öncülük ediyor.

-Yıllardır devam eden iş birliği sonucunda ortaya çıkan proje sürecinden beklentileriniz neydi?

Stefan Jensen:

MAPFRE Sigorta global bir firma ve dünya standartlarında hizmet sunuyor. Agito’nun dünya standartlarına uygun altyapıya sahip ve sektörde lider bir şirket olduğunu biliyoruz.

Uzmanlık alanlarımızdan biri olan sağlık branşında yenilikçi yaklaşımlar üzerinde çalışıyoruz. Bu branş özelindeki altyapımızı yeni dönemin koşullarına göre geliştirme hedefimize Agito ile ulaşıyoruz. Fonksiyonel olarak bakarsak, çalışmalarımızın önemli bir kısmı devam ederken, dijital dönüşümü olabildiğince hızlı gerçekleştirmek bizim için çok önemli. Hızlı, maliyetsiz entegrasyon süreci ve sonrasında kolayca ulaşabildiğimiz bakım ve iyileştirme servisleri, bu transfer sürecini minimum karmaşa ile atlatmamızı sağlıyor.

Tüm bu beklentileri göz önünde bulundurarak, Agito ile sağlık sigortacılığı alanında yıllardır devam eden iş birliğimizi dijital dönüşüm projesinde de sürdürüyoruz. Bu proje sayesinde, sağlık sigortacılığında kullanılan en güncel teknolojilerle müşterilerimize en iyi hizmeti sunmaya devam ediyoruz.

Mutlu Uğursal:

Öncelikle şunu belirtmek isterim ki, Agito olarak, MAPFRE Sigorta ile yaptığımız dijital dönüşüm projesinin sonuçlarından oldukça gururluyuz. Bu projeyle Türkiye sigorta sektörüne global hizmet kalitesi ve standartlarına uygun çözümler üretmeyi hedefledik.

MAPFRE Sigorta, Agito’nun yeni tasarlamış olduğu API web servis katmanları sayesinde, dış dünya ile olan entegrasyonlarını daha verimli ve daha doğru bir şekilde uyguluyor. Bunun yanı sıra iş süreçlerinde PCI DSS gibi yasal ve uluslararası standartlara uyum sağlayarak, dijitalleşme ve otomatizasyon süreçlerini ve hem kurumsal hem de bireysel portalleri kolayca yönetebiliyor.

Müşterinin tüm taleplerini karşılayan; proje yönetimi, proje takımı ve ona destek veren proje sonrası hizmetler, satış, insan kaynakları, finans, destek hizmetlerimiz de dahil olmak üzere şirketçe bir olup başardığımız önemli bir projeydi bu. Bu vesileyle, katkılarından ve azimli çalışmalarından dolayı tüm MAPFRE Sigorta ve Agito ekiplerine teşekkürlerimi sunuyorum.

-Bu proje kazanımları ile birlikte, sizleri diğer sigorta şirketlerinden farklı kılan kazanımlarınız neler oldu?

Stefan Jensen:

Dijital çalışmaların iş süreçlerinde niceliği ve niteliği artıran bir olgu olduğunun bilincindeyiz. Bu bilinçle çalışmalarımızı şekillendiriyor, geliştirdiğimiz dijital projelerle müşterilerimizin yanında yer alıyoruz. Bu projeyle de özellikle operasyonların verimli bir şekilde yürütülmesi ve verimliliğinin sürekli artırılması yönünde avantaj elde ederek, sektöre rekabetçi çözümler sunuyoruz.

Health4All ile sağlık sigortacılığı branşında hizmet veriyor; yenilikçi çözümlerimiz, çevikliğimiz ve müşterilerimize gösterdiğimiz yakın ilgi sayesinde sektördeki en güçlü ve en güvenilir kuruluşlar arasında yer alıyoruz. Müşterilerimizin beklentilerine uygun çözümler sağlamak için ürün ve hizmetlerimizin IT altyapısını Agito ile güncel tutuyor ve sektörde farklılaşan teknik gücümüzle diğer pek çok şirketten ayrışıyoruz.

-Proje sırasında karşılaştığınız en büyük zorluklar nelerdi? Nasıl çözümler buldunuz?

Stefan Jensen:

Sürekli dinamik ve kendini geliştiren bir şirket olmanın ivmesiyle zorlu bir takvim oluşturmuştuk. Ancak bu dönemde yaşadığımız deneyimler bize yeni kazanımlar da getirdi. Tüm zorluklara rağmen takvimimize uyumlu ilerledik. Şu anda projeye ilk başladığımız dönemlere göre çok daha verimli çalışıyoruz. Bu konu hem biz yöneticileri hem de proje üyelerini motive ediyor.

Yaşadığımız bir başka zorluk da proje aşamasında üst üste yayınlanan mevzuat değişikliklerini projemize adapte etmemiz oldu. Ancak buna rağmen gerekli tüm mevzuat değişikliklerini de projemize adapte ettik ve altyapımızı daha dinamik hale getirdik. Şu anda tüm süreçlerimiz devreye alınan mevzuat gerekliliklerine uygun çalışıyor.

Agito ile iş birliğimiz kısa sürede dijital dönüşüm yolculuğumuza başlamamızı ve bu gereklilikleri doğru zamanda karşılamamızı sağladı.

Mutlu Uğursal:

Tüm dünyada olduğu gibi pandemi günlük hayatımızdan iş süreçlerimize kadar her alanda değişikliklere neden oldu. Pandeminin ortaya çıkması ile birlikte başladığımız uzaktan çalışma sistemi aslında hiçbirimizin bu denli alışık olduğu bir durum değildi. Karşılaştığımız zorlukların birincisi uzaktan çalışma sürecine nasıl uyum sağlayacağımız konusundaki endişelerimizdi. Fakat çalışanlarımızın ve müşterilerimizin sağlığı önceliğimiz olduğundan, uzaktan çalışma sistemine ekip olarak kısa sürede kolayca adapte olmayı başardık.

Proje kapsamını, kaliteden ödün vermeden zamanında ve doğru maliyetle tamamlayabilmek adına özellikle kaynak kaybına tahammülümüz yoktu. Pandeminin etkisiyle hem Agito’da hem de MAPFRE Sigorta’da çalışan devir oranı artış gösterdi. Ancak hem MAPFRE Sigorta hem Agito ekipleri özveri ile çalışarak tek bir çatı altında, tek bir hedefe odaklanıp, uyumlu bir takım çalışması ve yarattıkları sinerji ile projenin ilk fazını zamanında ve maliyetinde tamamlayarak büyük bir başarıya imza attılar.

-Proje sırasında unutamadığınız, şimdi ise muhtemelen gülümseyerek hatırladığınız anılarınız olmuştur. Bunlardan birkaçını bizimle paylaşır mısınız?

Stefan Jensen:

Proje sırasında kritik kararlar almamız gereken, stresli toplantılarımız da oldu ama birçoğunu kahkahalarla bitirdiğimizi hatırlıyorum. Uzaktan toplantılar sırasında arka fon görüntülerinin değiştirilmeye başlandığı ilk dönemlerde, fondaki resimleri gerçek zannedip mekânla ilgili yorumlar yaptığımızı hatırlıyorum. Hatta fona ofisin resmini koyan bir arkadaşı ofiste zannedip toplantıdan sonra yemeğe davet etmiştim. Bu tür güzel anlar, proje sırasında motivasyonumuzu ayakta tutan çok değerli anılar haline geldi.

Mutlu Uğursal:

Uzaktan çalışma sistemi ile birlikte herkes evden çalıştığı için, üst yönetim toplantıları ve kritik karar alınması gereken görüşmeleri online olarak gerçekleştirdik. Proje sırasında genellikle karşılaştığımız en komik anılarımız bu kritik görüşmeler, hararetli konuşmalar ve doğruyu bulmak adına yapılan tartışmalar sırasında ev içinde bulunan özellikle küçük aile bireylerinin seslenişleri ve ortamı yumuşatan konuşmaları ile karşılaşmalarımızdı. Sadece çocukların değil evdeki sevimli dostlarımızın da bir anda kamera önüne atlaması bizi gülümseten anılardan bazılarıydı.

Benzer Yazılar

SİGORTA SEKTÖRÜ
INSURTECH
BİLİNİRLİK VE ÖDÜLLER
Gartner'da 5. Yılımız!
Devamını oku
DİJİTAL DÖNÜŞÜM
SİGORTA SEKTÖRÜ
INSURTECH
Sigorta Sektörünün Dijital Dönüşümü: Gelecekle Bütünleşmek
Devamını oku
SİGORTA SEKTÖRÜ
INSURTECH
Salam Azerbaycan!
Devamını oku
Dijital dönüşümün ilk
adımını birlikte atalım.